De campagne Jij gaat het maken, die op 12 oktober met vijf campagnevideo’s live ging op socials zoals Instagram, TikTok en Snapchat en de streamingdienst Videoland, scoort boven verwachting.

In 2,5 week is er met bijna 13 miljoen vertoningen een flinke impact gerealiseerd onder de doelgroep scholieren en jongeren. Het hoogste bereik wordt op dit moment gerealiseerd op Snapchat, TikTok, YouTube en Instagram.

In de campagnevideo’s spreken we de jongeren aan op hun passie. Of dit nu gamen, beautyvloggen, fitnessen, tekenen of het aanvoeren van een voetbalteam is. De talenten die ze dagelijks gebruiken kunnen ze heel goed kwijt in de beroepen in de bouw en infra.

Al veel verkeer naar de site

De jongeren reageren goed op de video’s die ze in hun social kanalen als advertentie in hun tijdlijn krijgen te zien. Zo’n 55% van de bereikte jongeren kijkt de video volledig uit. En, zonder dat daar nu al sterk op wordt ingezet, klikt een relatief groot deel al door naar de site jijgaathetmaken.nl.

Beroepskeuzetest veel gemaakt

Daarnaast blijken de advertenties op zoekgedrag (iemand zoekt bijvoorbeeld op ‘beroepskeuze’ en krijgt dan een advertentie van de campagne) heel goed te werken. Veel vaker dan gemiddeld bij dit soort campagnes wordt de beroepskeuzetest op de site gemaakt.

Video's waarin jongeren zelf aan het woord komen

Sinds enkele dagen is de campagne uitgebreid met video’s waarin jongeren zelf over hun beroep aan het woord komen. Timmerman Yvanka (18 jaar), tegelzetter Daan (18 jaar), uitvoerder Carmen (20 jaar), hijskraanmachinist Lars (22 jaar) en BIM-modelleur Ruben (25 jaar) laten zien waarom zij het werken in de bouw en infra zo leuk vinden. Ook deze video’s worden vertoond op de socials die populair zijn bij jongeren.

Promotiemateriaal en lespakket

Bedrijven kunnen campagnemateriaal, zoals brochures, posters, bouwhekdoeken en standmateriaal downloaden en bestellen via de site. Het promotiemateriaal wordt nog verder uitgebreid met een aantal gadgets. Daarnaast wordt er een lespakket ontwikkeld voor scholen dat ook door bedrijven goed als gastles is te gebruiken. Dit lespakket is begin 2023 beschikbaar.