Campagne

Campagne WerkendLeren bereikt veel jongeren

27 juni 2022

In februari 2022 ging de tweede editie van de Campagne WerkendLeren van start. Drie TikTok creators met honderdduizenden volgers deden de WerkendLeren challenge: ze gingen de uitdaging aan met jongeren die in de bouw werken. De campagne kreeg honderdduizenden views op de verschillende sociale media platforms.  


Jongeren motiveren om te kiezen voor bouw en infra

Het doel van de campagne was om jongeren motiveren en activeren om voor een opleiding in de bouw te kiezen. Daarbij lag de focus ligt op ‘werkend leren’ opleidingen (BBL). Uitdagingen waar we rekening mee hielden waren het feit dat het beeld van de bouw onder jongeren beter kan en we willen dat meer jongeren voor een baan in de bouw en infra kiezen.

Influencers maakten kennis met de bouw

Samen met communicatiebureau RauwCC werd een campagne ontwikkeld. Drie jongeren die bijzonder populair zijn op sociale media (Lola, Tyler en Tiemen, samen goed voor zo’n 550.000 volgers) maakten in 5 afleveringen kennis met bijvoorbeeld het besturen van een hijskraan, timmeren en tegels zetten.

Honderdduizenden views: een enorm bereik

De campagne had een enorm bereik: op Tiktok kregen de afleveringen meer dan een half miljoen views, op YouTube meer dan 18.000, op de website meer dan 30.000, en op Instagram meer dan 50.000.

Het effect van deze campagne op de instroom is nog niet te traceren omdat die cijfers nog niet bekend zijn. Wat we al wel kunnen vertellen is dat er positieve reacties uit de branche kwamen, maar ook uit andere branches. Daarnaast waren er ook enthousiaste, oprechte reacties van jongeren. Ook mooi is dat de opleiders enthousiast waren over de campagne en de inhoud van de content.

Gerelateerd

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Wil je maandelijks op de hoogte worden gehouden? Weten welke ontwikkelingen spelen, welke activiteiten worden georganiseerd en communicatiemiddelen en kennisproducten beschikbaar zijn? Meld je aan.

Hoe we met je data omgaan? Dat kan je bekijken in onze privacyverklaring. Je kan je ook altijd weer afmelden voor deze e-mails.