Meer mooie campagneresultaten: aandacht in Algemeen Dagblad en LINDA.meiden
De campagne Jij gaat het maken, die in oktober november en december actief was op socials zoals Instagram, TikTok en Snapchat en de streamingdienst Videoland, scoorde boven verwachting. In november ging een nieuwe fase in: er werden 5 verdiepingsfilmpjes gepubliceerd. Het hoogste bereik werd gerealiseerd op Snapchat, TikTok, YouTube en Instagram. Een ander mooi resultaat is aandacht voor de sector in de media: Algemeen Dagblad en LINDA.meiden.
Een paar feiten:
De 3 meest bezochte pagina’s:
Dat is een resultaat waar we blij mee zijn want dat betekent dat bezoekers de site dus echt dieper ingaan. De beroepskeuzetest wordt veelvuldig ingevuld en het is mooi om te zien dat niet alleen jongeren die nog een keuze moeten maken de site vinden, maar dus ook mensen die nadenken over een carrièreswitch.
Start beroepskeuzetest:
- Meer dan 18.000
De 4 meest bekeken beroepen:
Lespakket
Het (gratis) lespakket dat we maken voor de bovenbouw van middelbare scholen is op basis van een campagne gericht op mentoren, coaches en decanen (de docenten Loopbaanoriëntatie en -begeleiding/LOB) tot nu toe bijna 100x aangevraagd.
Artikel in het Algemeen Dagblad
Een andere mooie uitkomst was het uitgebreide artikel in het Algemeen Dagblad, waar Ruben en Carmen, ook te zien in de verdiepingsfilmpjes van onze campagne, aan het woord komen over waarom het fijn werken is in de bouw & Infra.
Artikel op LINDA.meiden
Ook op de website LINDA.meiden is aandacht voor de campagne, nu in de vorm van een interview met Carmen over haar overstap naar het beroep van uitvoerder. De titel: Carmen (20) was kraanmachinist: 'Door kapotte zenuwen moest ik een ander beroep kiezen'
Over de campagne
De jongerencampagne Jij gaat het maken in de bouw & infra is een campagne die zich richt op scholieren van alle niveaus die bezig zijn met hun studie- en beroepskeuze. Met deze campagne laten werkgevers- en werknemersorganisaties aan jongeren zien dat zij in de bouw en infra kunnen werken aan hun eigen ontwikkeling en aan die van Nederland.
Lees hier meer over de mooie resultaten na het opzetten van de eerste fase van de campagne.