Voor het derde jaar was JGHM bij Worldskills te zien. Nu niet alleen binnen, maar ook buiten.

Aftermovie: Vimeo

Jij gaat het maken was niet te missen in de Brabanthallen in Den Bosch afgelopen 21 en 22 maart. Onze campagnebeelden zag je bij verschillende finalewedstrijden van WorldSkills, én als posters bij de aanloop-/aanrijroute naar de evenementenhal.

Op donderdag 21 en vrijdag 22 maart jl. stonden de Brabanthallen in het teken van de jaarlijkse finalewedstrijden van Skills Talents (vmbo) en Skills Heroes (mbo) en de gelijktijdige beroepenbeurs voor scholieren. Met meer dan 30.000 enthousiaste bezoekers was het opnieuw een onvergetelijk evenement waar getalenteerde vmbo- en mbo-studenten hun vakmanschap toonden. Daarmee werd goed zichtbaar hoe divers de beroepen zijn in de bouw en infra, en dat je al die vakkennis nodig hebt om verder te bouwen aan Nederland. Of het nu om timmeren gaat, metselen of tegelzetten.

Promotie van beroepsonderwijs en vakmanschap

De vakwedstrijden zorgen voor promotie van het beroepsonderwijs en vakmanschap en vormen hiermee een middel om jongeren enthousiast te maken voor beroepen waarbij met hoofd én handen gewerkt wordt, precies wat we ook beogen met onze campagne Jij gaat het maken. Het is immers van groot belang dat vakmensen trots kunnen zijn op hun opgebouwde kennis, vaardigheden en het werk dat zij ermee verrichten.

Door de samenwerking met WorldSkills benadrukken we daarom niet alleen dat we onze vakmensen heel hard nodig hebben, maar ook hoeveel (ontwikkel)mogelijkheden de bouw en infra bieden, hoe trots mensen zijn op wat ze doen, maar vooral wat vakmanschap is. Dat laten de verschillende finalisten die we hebben gefilmd ook zien.

Trots

Die trots en prestatie werd een enkele keer afgesloten met een podiumplaats, zoals bij Joris, die eerste werd bij de wedstrijd Bouwtimmeren. Maar ook de anderen zijn een ervaring rijker geworden die geen podium kan evenaren. Met hun deelname krijgen ze bovendien een ambassadeursrol en dienen ze als voorbeeld voor andere jonge vakprofessionals.

  • Bekijk het filmpje waarin Joris vertelt over wat hij leuk vindt aan het werk

Posters in bushokjes

Naast de grote campagnebeelden die het decor vormden voor de vakwedstrijden binnen de sector bouw & infra, waren we ook zichtbaar aanwezig buiten de Brabanthallen. Met posters op de aanloop en –rijroute vestigden we extra de aandacht op de sector.

Met de uitingen van de campagne bij de extra LOB-activiteiten tijdens Skills The Finals, profiteren opleidings- en bouwbedrijven bovendien van de extra publiciteit rondom de nationale kwalificaties en finalewedstrijden. Hiermee geven we de vakmensen van de toekomst en de mooie sector de waardering die ze verdienen.