De resultaten zijn binnen: onze eerste campagne voor zij-instromers boekte mooie resultaten. Zo toonden we de mediacampagne 6,4 miljoen keer op Facebook, LinkedIn en Instagram. Daarnaast zetten we ook sponsoring in via populaire podcasts.

Afgelopen november lanceerden we de eerste campagne die speciaal gericht was op switchers. De mediacampagne ging live op 15 november en liep online tot 18 december. De podcastsponsoring liep nog door tot eind januari 2024.

Met twee nieuwe campagnefilms en 8 Q&A video's werd ingezet op een groot bereik en dat is gelukt. Er zijn maar liefst 6,4 miljoen meetbare campagne-uitingen getoond, ruim boven de benchmark.

Foto's effectiever op LinkedIn

Naast de bekende online inzet die we kennen uit de jongerencampagne op Facebook/Instagram en YouTube, is voor deze doelgroep ook gekozen voor adverteren op LinkedIn. Hierbij waren de foto-advertenties aanzienlijk effectiever waren dan video-advertenties, onder meer omdat ze geen geluid nodig hebben. Dit maakt ze makkelijker mobiel te consumeren zodat ze gerichter de doelgroep kunnen activeren om het platform te bezoeken.

Discussie op social media

Interessant is ook dat bepaalde advertenties binnen onze campagne actieve discussies hebben aangewakkerd, met name rond onderwerpen als "fysiek werk". Dit geeft aan dat onze advertenties niet alleen opvallen, maar ook gesprekken op gang brengen en betrokkenheid stimuleren binnen onze doelgroep.

Schaamteloos Randstedelijk

Nieuw deze campagne was de inzet van podcastsponsoring. Hierbij gaan de hosts van geselecteerde podcasts, zoals 'Wat een Week!', 'Met nerds om tafel’ en 'Schaamteloos Randstedelijk’, inhoudelijk het gesprek aan over de bouw en infra waardoor het onderwerp op een natuurlijke wijze wordt behandeld. Groot voordeel is dat dit element blijvend in de aflevering is verwerkt, dus ook als je ze later terugluistert. Benieuwd naar enkele voorbeelden? Klik dan hier (Schaamteloos Randstedelijk) of hier (Wat een Week!).

Meer aanmeldingen

Naast een flinke piek in de websitebezoekers in deze periode, heeft ook een grotere groep potentiële zij-instromers zich aangemeld voor een informatiebijeenkomst of zich tot een adviseur gewend. Samen met de positieve mediaresultaten, kunnen we dan ook concluderen dat de campagne succesvol is geweest.